ماساژ یومی هو تراپی

ماساژ یومی هو تراپی

آشنایی با ماساژ یومی هو تراپی

ماساژ یومی هو تراپی یکی از انواع ماساژ برای اصلاح ستون فقرات اشخاص است. این نوع ماساژ به اشخاصی که در قسمت استخوان‌های اصلی از گردن گرفته، ستون فقرات تا لگن و مچ پا دچار مشکل هستند و این مشکلات در نشستن، ایستاده و راه رفتن آنها تأثیر گذار بوده است و فرم بد شکلی به بدنشان داده است، کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهید در فرم کامل باشید و در تمام کارهایی که انجام می‌دهید بهترین عملکرد را داشته باشد، اگر دوست دارید آزادانه حرکت نمائید بدون اینکه از کمردردهای غیرقابل تحمل رنجیده گردید، ماساژ یومی هو شریک سلامتی شما خواهد گشت. هم اشخاص فعال و هم اشخاص کم تحرک قادر هستند تا به طور کامل از درمان ماساژ یومی هو بهره مند گردند.

تعریف ماساژ یومی هو تراپی چیست؟

تعریف ماساژ یومی هو تراپی چیست؟

ماساژ یومی هو پیوند حکمت طب ژاپنی و چینی با تمرکز بیشتری بر روی فنون ژاپنی می باشد. یومی هو تراپی توسط دکتر Otsuki Masayuki، که بیشتر با نام مستعار Saionji Masayuki (1943-2005) شناخته شده است مؤسس و مدیر مؤسسه بین‌المللی پیشگیری پزشکی در توکیو که اکنون به عنوان بنیانگذار ماساژ یومی هو ثبت گشته است،

یومی هوتراپی چه می باشد؟ یومیهوتراپی یک روش پیشگیرانه و درمانی می باشد، یک ماساژ درمانی جامع ژاپنی و درمان دستی خواهد بود که برای درمان بسیاری از شرایط پزشکی و همچنین برای بهبود سلامت روحی و جسمی استفاده می‌گردد.

کمردرد، سیاتیک، اسکولیوز، لغزش دیسک، مشکلات مفاصل و تنش عضلانی تنها برخی از مشکلات سلامتی می باشند که با یومی هوتراپی با موفقیت قابل درمان خواهند بود. مزیت یومی هوتراپی احساس آرامش کامل و جوان سازی می باشد که اکثر بیماران آن را به عنوان بلندتر کننده، قوی‌تر کننده یا صاف‌تر کننده توصیف می‌نماید.

کاهش درد دندان با ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

عدم تقارن لگن باعث تغییر محل مرکز ثقل بدن اشخاص می گردد و در عملکرد ستون فقرات، عضلات بدن و حتی مفاصل حرکتی اختلال ایجاد می‌نماید . معنی آن چه می باشد؟ یعنی یک طرف لگن بالاتر از طرف دیگر خواهد بود این عدم تقارن در لگن باعث خواهد شد تا وزن بدن بیشتر بر روی یکی از پاها بیافتد. پیامد آن اختلال در گردش خون و محدودیت حرکت این مفصل خواهد بود. آن پای “کوتاه‌تر” ضعیف‌تر خواهد شد. وزن بدن عمدتاً روی پای بلند می باشد. اگر این وضعیت برای مدت طولانی باقی بماند، آن پا، اضافه بار خواهد شد و ستون فقرات شروع به خم شدن به سمت پای کوتاه‌تر می‌نماید.

در نهایت عدم تقارن لگن باعث تعداد زیادی از بیماری‌های اسکلتی – عضلانی خواهد شد. این به دلیل اثر نامتقارن و بار بیش از حد یک طرف بدن می باشد. شایع‌ترین علائم عبارت‌ خواهند بود از: کمردرد، دردناحیه دنبالچه، احساس گزگز شدن بدن، سردرد و میگرن، مشکلات فتق و دردهای عصبی و سیاتیک. بیماران همینطور در بعضی مواقع از مشکلات اندام‌های داخلی شکایت می‌نمایند. زیرا ستون فقرات به خاطر فرم اشتباه بر اعصاب فشار وارد می‌نمایدو این درد در ناحیه اطراف آن عصب پخش خواهد شد.

ماساژ یومی هو یا یومی هوتراپی یک سیستم درمانی می باشد که از تعدادی روش (بسته به شرایط پاتولوژیک) تشکیل گشته است. یک جلسه درمانی حدودا یک ساعت طول خواهد کشید که در آن ارائه دهنده از حدود صدها تکنیک متفاوت استفاده می نماید. ماساژ یومی هو یا یومی هوتراپی شامل حرکاتی چون ماساژ با ورز دادن عضلات و فشرده سازی بافت‌های بدن و ایجاد تحرک در همه ی مفاصل به روشی پایه‌ای و به دور از احساس درد می باشد که در نتیجه این حرکات، گردش خون بهبود یافته و عملکرد عضلات و اندام ها را تقویت می شوند و بهبود سلامت کلی بدن را شامل خواهد شد.

ماساژ ورزشی چیست؟
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

برای مطالعه بیشتر : ماساژ درمانی چیست ؟

فواید ماساژ یومی هو تراپی

ماساژ یومی هو ( یومی هوتراپی ) قادر است تا تعداد زیادی از بیماری‌ها را درمان نماید به عنوان نمونه:

  • لومباگو
  • سیاتیک
  • درد در مفاصل ران، زانو، مچ پا، انگشتان پا و دنده ها
  • سردرد
  • سفتی یا درد در شانه ها
  • اسهال
  • درد قاعدگی
  • قاعدگی نامنظم
  • اسکولیوز (انحنای جانبی ستون فقرات)
  • بیماری‌های کبد، معده، روده، قلب، پانکراس، کلیه، طحال، مثانه و…
  • یومی هوتراپی همچنین به بیماران مبتلا به فشار خون بالا و فشار خون پایین کمک می نماید.
  • بهبود وضعیت عمومی برای بیماران مبتلا به بیماری‌های جدی، که طب مدرن برای درمان را دشوار و پر هزینه می دانند، را به ارمغان خواهد آورد.
  • تکنیک‌های مشخص‌کننده ماساژ یومی هو یا یومی هوتراپی، با توجه به مشکلات بیمار به طور متفاوتی ترکیب گشته اند، این تکنیک ها نظیر:

    آرامش عضلانی؛ اصلاح سیستم اسکلتی عضلانی؛ بهبود گردش خون و لنفاوی؛ فعال شدن متابولیسم؛ تقارن بدن پیدا گشت تعادل مجدد وضعیت بدن؛ حفظ ایمنی و سلامتی به طور کلی.

    جلسات یومی هوتراپی به ویژه در نخستین دفعات هفتگی می باشد، اما تا حد زیادی به مشکل و وضعیت سلامت عمومی بیمار بستگی خواهد داشت. از آنجایی که درمان روی یک تشک روی زمین انجام می‌گردد، پوشیدن لباس راحت و کاربردی توصیه خواهد شد.

    البته یومیهوتراپی راه حلی برای همه چیز نیست. اگر فردی تغییرات دژنراتیو بسیار پیشرفته ستون فقرات داشته باشد، درمان قادر نخواهد بود تا این تغییرات را معکوس نماید. این اشخاص تنها می‌توانند از طریق درمان بسیار بهتر نسبت به گذشته عمل نمایند..

چه ماساژی برای بیماران تنفسی مناسب است ؟
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ
×