ماساژ درمانی (Massage therapy)

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی در چه مواردی استفاده می شود؟

ماساژدرمانی(Massage therapy)، دستکاری در بافت نرم بدن است. تکنیک های ماساژ معمولاً با دست ، انگشت ، آرنج ، زانو ، ساعد ، پا یا با استفاده از  وسیله ای دیگر، استفاده می شود. هدف از ماساژ عموماً برای درمان استرس یا درد بدن است. شخصی که به طور حرفه ای برای دادن ماساژ آموزش دیده است، به طور سنتی به عنوان ماساژور (مرد) یا ماساژور (زن) شناخته می شد . عنوان ماساژ درمانی به عنوان یک اصطلاح تجاری برای کسانی که به صورت حرفه ای برای دادن ماساژ آموزش دیده اند ، شناخته شده است.

ماساژ درمانی
ماساژ درمانی

انواع مختلفی از ماساژ درمانی

اصطلاح “ماساژ درمانی” روشهای بسیاری را شامل می شود. شایع ترین شکل ماساژ درمانی در کشورهای غربی، ماساژ سوئدی یا کلاسیک نام دارد. سبک های دیگر شامل ماساژ ورزشی ، ماساژ بالینی برای دستیابی به اهداف خاص مانند رهاسازی اسپاسم ماهیچه ها است .

فواید ماساژ درمانی

ماساژ درمانی برای کمک به مدیریت و وضعیت سلامتی یا تقویت آن استفاده می شود. ماساژ در اکثر فرهنگ ها ، چه شرقی و چه غربی ، در طول تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته است و یکی از اولین ابزارهایی بود که مردم برای رفع درد از آن استفاده می کردند.

ماساژ درمانی
ماساژ درمانی

آیا ماساژ به کاهش درد کمک می کند؟

ماساژ درمانی برای انواع مختلف درد از جمله درد کمر ، درد گردن و شانه ، درد ناشی از آرتروز زانو و سردرد مورد استفاده قرار گرفته است.

آیا ماساژ می تواند به بیماران سرطانی کمک کند؟

با اقدامات احتیاطی مناسب ، ماساژ درمانی می تواند بخشی از مراقبتهای حمایتی، از بیماران سرطانی باشد که مایل به امتحان کردن آن هستند.

ماساژ درمانی
ماساژ درمانی

ماساژ درمانی ، بدون آروماتراپی (استفاده از روغنهای اساسی) به منظور کاهش درد ، اضطراب و سایر علائم در مبتلایان به سرطان مورد استفاده قرار گرفته است. یک ارزیابی در سال 2016 درباره ی ماساژ برای بیماران سرطانی شواهدی را نشان داد، مبنی بر این که ماساژ درمانی، ممکن است به کاهش درد و اضطراب آنان کمک کند.

ماساژ درمانی راهی برای کاهش افسردگی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ماساژ درمانی ممکن است هنگام کار با بیماران سرطانی نیاز به اصلاح روشهای معمول خود داشته باشد. به عنوان مثال ، ممکن است در مناطقی که به دلیل سرطان یا درمان سرطان حساس هستند ، از فشار کمتری نسبت به حد معمول استفاده کنند.

ماساژ درمانی
ماساژ درمانی

خطرات ماساژ درمانی چیست؟

به نظر می رسد خطر ایجاد عوارض در ماساژ درمانی بسیار کم است. با این وجود ، گزارش هایی نادر از عوارض جانبی مانند لخته خون ، آسیب عصبی یا شکستگی استخوان وجود دارد .این خطرات معمولا زمانی رخ می دهند که برای گرفتن ماساژ از افراد آماتور و بی تجربه مشورت گرفته شود. چنانچه مایل به انجام هر گونه ماساژ درمانی هستید با انتخاب ماساژور حرفه ای و با تجربه ریسک خطر های احتمالی را کاهش دهید.

تفاوت ماساژ درمانی حرفه ای و آماتور

در یک ماساژ حرفه ای ، مشتری با نشستن در صندلی مخصوص ماساژ ، یا دراز کشیدن روی یک تشک مناسب  روی زمین ، تحت درمان قرار می گیرد اما در ماساژ آماتور ،مشتری بر روی یک سطح مانند یک تختخواب یا کف قرار می گیرد.

ماساژ درمانی
ماساژ درمانی

شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک ماساژور چیست؟

درمانگران قبل از انجام ماساژ باید مجوز بگیرند.آنان برای شروع به کار معمولاً نیاز به فارغ التحصیلی از یک آموزشگاه معتبر و قبولی در امتحان دارند.

چنانچه قصد انجام هر گونه ماساژ درمانی را دارید، حتما در مکان هایی که مجوز رسمی دارند، اقدام به ماساژ نمایید تا از خطر های احتمالی به دور باشید و اطمینان خاطر داشته باشید که به نتیجه مثبت مورد نظرتان دست خواهید یافت.

ماساژ رفلکسولوژی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ
این نوشته منتشر شده در مقالات علمی می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×