وبلاگ

مقالات و مطالب آموزشی
آب
4 نوامبر 2020

آب

آب و سلامتی

آب مایه حیات است و برای سلامتی بسیار مفید  می  باشد. آب به سلول ها کمک می کند تا کارشان را به خوبی انجام دهند و در سیستم گوارش جهت کمک به هضم غذا کمک شایانی نمایند.

خواص آب
خواص آب

برای کمک به عملکرد بهتر گوارش می بایست در مصرف آب دقت کرد و مهم این است که فرد چه موقع، چه میزان آب می نوشد و به نوع آب نیز  بستگی دارد.

در طی روز چقدر باید آب بخوریم؟

مصرف ۸ لیوان آب در روز توصیه می شود تا به عنوان یک داروی طبیعی برای کل اعضای بدن مفید فایده واقع گردد. بین غذا و یا حداقل نیم ساعت پس از صرف غذا نباید آب نوشید زیرا در فرآیند هضم غذا و زمانی که اسید معده ترشح و در حال کمک به هضم غذاست، اگر آب میل شود، اسید معده رقیق شده و غلظت آن کم و یا از بین می رود که در نتیجه عمل هضم درست انجام نمی شود.

در طی روز چقدر باید آب بخوریم
در طی روز چقدر باید آب بخوریم

مصرف آب میوه های مختلف نیز بعضا فواید زیادی دارند که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

آب خیار

آب خیار سرد و قابض است و مصرف آن به شست وشو کلیه ها کمک می کند. کاهش ورم و رفع خارش از جمله تاثیرات آب خیار است.
می توان برای لطیف کردن پوست و دفع جوش از بدن، آب خیار را با موم و عسل مخلوط کرده با شعله کم به جوش آورده روغن به دست آمده را روی پوست قرار داد تا از خواص آن بر پوست بهره برد.

آب خیار
آب خیار

آب انار

طبیعت آب انار هم سرد و قابض می باشد. آب انار به تسویه خون کمک می کند و اگر آب انار شیرین را در شیشه ای ریخته و در مجاورت آفتاب قرار دهیم، به مرور آب انار قوام یافته و می توان آن را صاف کرد و به چشم کشید تا خارش چشم را بر طرف کند.

آب انار
آب انار

آب لیمو

آب لیمو به هضم غذا کمک می کند. غذای مانده را ضدعفونی کرده و در جلوگیری از سرماخوردگی به جهت داشتن ویتامین C کمک می کند.
یکی دیگر از خواص آب لیمو، از بین بردن میکروب هاست. طبع آب لیمو از نظر طب سنتی سرد و خشک است.

آب لیمو
آب لیمو

آب لیمو به کاهش چربی نیز کمک می کند.

به قلم دکتر شیرین مهدوی