نکات مهم درباره ماساژ کودک و نوزاد

هرگز هوش نوزادتان را ناچیز نشمارید و دست کم نگیرید. نوزادان و کودکان به طور واضح و آشکار از بزرگتر ها باهوش تر و زیرک تر هستند و توانایی باورنکردنی در یادگیری چیزهای جدید دارند تحقیقات دانشمندان هنوز برای آشکار شدن فواید فیزیکی و انگیزش ماساژ برای بچه ها ادامه دارد.

بعضی از پزشکان و متخصصین و محققین اثبات کردند که این تحریک و انگیزه از شکم شروع میشود و این به شما بستگی دارد که فرزند خودتان را تا جایی که امکان دارد با همه اطلاعات مثبت و مفید آشنا سازید.

زمانی که شما ماساژ فرزندتان را آغاز می کنید، باید بدانید که هر تماسی، هر حرکتی، هر ضربه ای، هر تلنگری، هر کلمه‌ای که به او می گویید پذیرفته و درک می کند آن را در بایگانی ذهن کوچکش قرار می‌ دهد.

هرچه بیشتر با او صحبت کنید، دنیای اطرافش را بهتر درک خواهد کرد.

خواهید دید که فرزند شما هر چه بیشتر مورد ماساژ قرار گیرد باهوش تر خواهد شد. پیشرفت فرزند شما به این دلیل است که، قادر خواهید بود هرگونه سختی و فشار روحی را که به طور جدی سدی خواهد بود برای پیشرفت روحی و فیزیکی او، از سر راه برداریدو در عین حال می‌ توانید حرکات بدنی را برای کار هماهنگ تحریک کنید.

همان گونه که شما در ماساژ دادن به او ماهر می شوید، ارتباط ذهن و بدن آشکارتر می‌شود.

امروزه مراکز متعدد ماساژ به وجود آمده است. ضروری است که در آنجا آناتومی و فیزیولوژی بدن را مطالعه کنید. بیشتر این مراکز به دلیل نیازهای مردمی که سال ها سختی و فشار را بر روی بدن های شان تحمل کرده‌اند تشکیل شده و توسعه پیدا کرده اند. ماساژ نوزادان و کودکان نوپا هنوز هم به سرعت روشد نکرده است. شاید به این علت است که همه فکر می‌کنند آنها خیلی کوچک هستند و استرس و فشاری در آنها وجود ندارد. اما باید بدانیم که فشارهای روحی در نوزادان و کودکان نیز وجود دارد و پتانسیل گسترش استرس مطمئناً در آنها نیز موجود می باشد. شاید بیشترین فایده ماساژ برای نوزادان و کودکان بنا نهادن پایه و ستون رشد و پیشرفت است که می تواند از تاثیر فشارهای روحی بر زندگی بچه ها کم نماید. خیلی از مردم تصور درستی از ماساژ ندارند برای ماساژ دادن کودک و نوزاد دان باید به دنبال مطالب معتبر باشید.

ماساژ دستگاه گوارش
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

در اینجا چهار مطلب برای شما بیان می کنیم و شما با علم به آنها می توانید در رفتارتان و چگونگی ماساژ دادن اعضای خانواده پیشرفت کنید.

۱ ماساژ را کوتاه و ساده انجام دهید: مهمترین بخش ماساژ برای نوزادان تازه به دنیا آمده، تجربه و تماس با برقراری ارتباط است، در نتیجه باماساژدادن زمان را نیز کوتاه کنید تا کمی بزرگتر شود. یک ماساژ ۵ الی ۱۰ دقیقه ای، نوزاد تازه به دنیا آمده را تحریک می‌کند تا ماهیچه های او باز شوند اما در مورد بزرگترها یک ساعت ماساژ این کار را انجام میدهد.

۲ لذت ببرید: ماساژ دادن نوزادتان یکی از شیرین ترین و وقایع زندگی شما خواهد بود می دانید که نوزاد شما برای همیشه نوزاد باقی نخواهد ماند، پس از هر لحظه آن لذت ببرید. لحظه هایی هستند که خیلی گرامی و تسلی بخش می‌باشد.

۳ صمیمیت را هدیه کنید: ماساژ یک تجربه کاملا احساسی است لذا قبل از ماساژ دادن فرزندتان بهتر است که ابتدا خودتان را تجزیه و تحلیل کنید و هرگونه فشار روحی را که ممکن است در خود نگه داشته اید بشناسید. این فشارهای روحی را با هر روشی که می‌دانید از خودتان دور نمایید. تمرینات ورزشی انجام دهید، پیاده روی با روحیه را داشته باشید، به موسیقی گوش کنید، مدیتیشن کنید.

۴ با نوزادتان صحبت کنید: هر قدر که احمقانه به نظر می آید، در ابتدا کلمات را نمی شناسد اما متوجه می شود که شما چه می گویید با گوشی در خطوط ارتباطی از طریق لمس و زبان خلق چیزی را آغاز خواهید کرد.

چرا زنان ژاپنی خوش اندام و جوان می‌مانند؟
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ
این نوشته منتشر شده در بلاگ می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×